Ik omhels je met 1000 armen

Wanneer: 19 maart 2007
Regie: Willem van de Sande Backhuyzen
Cast: Carice van Houten, Tijn Docter, Halina Reijn e.a.
Genre: Drama, komedie
Lengte: 100 min.

 

ik omhels je met duizend armen In IK OMHELS JE MET 1000 ARMEN gaan Giph, een beginnend schrijver en zijn vriendin Samarinde, arts en veelgevraagd model met hun vriendengroep op vakantie in Spanje. Tijdens de vakantie blijkt zijn relatie met Samarinde onder spanning te staan. Dit komt mede door haar afwezigheid tijdens het ziektebed van zijn moeder. De doodstrijd en uiteindelijke euthanasie van zijn moeder hebben Giph sterk aangegrepen. Hij is niet in staat dit met Samarinde te delen. Giph neemt meer afstand van haar en van hun vrienden. De beslissing die Giph en Samarinde uiteindelijk moeten nemen, heeft ook voor hun band met hun vrienden diepgaande gevolgen.
   
 
Bijzonderheden:
 

'Ik omhels je met duizend armen' werd opgenomen in de zomer van 2005. Een paar weken later, vlak voordat zijn voorlaatste film 'Leef!' het Nederlands Film Festival opende, overleed regisseur Willem van de Sande Bakhuyzen op 47-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker. 'Ik omhels je met duizend armen' is gebaseerd op het gelijknamige boek van Ronald Giphart, na 'Ik ook van jou' en 'Phileine zegt sorry' het derde boek dat van deze populaire schrijver verfilmd werd.

 {akreserv,Seizoen 2006-2007}

Logo filmhuis den bogerd druten

 De films beginnen altijd om 20.00 uur. 

De kassa en bar zijn vanaf 19.15 uur geopend.

Van Heemstraweg 53 6651 KH Druten
E-mail: info@filmhuisdenbogerd.nl

 

Om u aan te melden als "vriend" klik hier.bu

Nieuwsbrief

Entreeprijzen:
(per film)

Losse verkoop inclusief 1x koffie of thee: €10,50
Donateurs/Vrienden: €  8,50